Najnovšie komentáre

20 December 2016, Utorok Sublimin├ílne spr├ívy - ─Źas┼ą IV. Rekapitul├ícia.
Nap├şsal Hypnotizer   |   Kateg├│ria: Teoretick├ę v├Żchodiska


Majú subliminálne nahrávky po┼żadovaný efekt?


Na trhu sa ponúka mno┼żstvo subliminálnych nahrávok, ktoré majú zlepši┼ą pamä┼ą,
pozornos┼ą, zvýši┼ą sebadôveru, zaru─Źujú úspech v chudnutí, v hraní golfu alebo v tenisu.


Pri hlbšom ponore do tejto problematiky ─żahko nájdeme mnoho vedeckých štúdií zameraných konkrétne na testovanie subliminálnych nahrávok.
Závery takýchto kontrolovaných štúdií poukazujú skôr na minimálny alebo nulový efekt. Ak aj dochádza k potvrdeniu pozitívneho efektu u┼żívate─żmi, zvä─Źša sa jedná o placebo efekt.

Autori štúdie „Double – blind tests of subliminal self – help audiotapes“ tri krát opakovali test podvojnej slepej vo─żby podprahových nahrávok, ktoré mali bu─Ć
zlepši┼ą pamä┼ą alebo zvä─Źši┼ą pocit sebaistoty. Podmienky experimentu boli prispôsobované vzh─żadom k odporú─Źaniu producenta konkrétnej nahrávky.
Experimentu sa zú─Źastnilo 237 osôb, ktoré tú┼żili dosiahnú┼ą efekt, s─żubovaný producentom konkrétnej nahrávky. Obsah a etikety oboch nahrávok boli
nezávisle zamie┼łané, tak, aby osoby, ktoré si mysleli, ┼że pou┼żívajú nahrávky na zlepšenie pamäti pou┼żívali v skuto─Źnosti nahrávky na zvýšenie
pocitu sebaistoty a naopak. Po mesiaci pou┼żívania ani jedna zo spomínaných nahrávok nedosiahla s─żubovaný efekt. Okrem toho, bolo pozorované
všeobecné zlepšenie jednak pamäti a jednak sebadôvery (nešpecifický placebo efekt) u všetkých skúmaných, pri─Źom jedna tretina skúmaných mala
ilúziu zlepšenia v oblasti, ktorá bola uvedená na etikete nahrávky.



Rekapitulácia

Podprahové vnímanie je experimentálne dokázané. No sama existencia tohto fenoménu ešte neznamená, ┼że je mo┼żné
zadáva┼ą so signifikantným efektom susugescie slú┼żiace na ovplyvnenie správania sa ─Źloveka.
Podprahovými komunikátmi vieme ovplyni┼ą emo─Źné naladenie ─Źloveka a nepriamo tak ovplyvni┼ą jeho akceptáciu niektorých
nadprahových informácií.

Podprahové správy mô┼żu ú─Źinne vstupova┼ą do procesu nášho rozhodovania.

Ako také nachádzajú svoje uplatnenie napríklad v neuromarketingu, ktorý sa sna┼żí skúmaním reakcií nášho mozgu na rôzne
podnety ovplyvni┼ą naše zvyky pri rozhodovaní sa pre tú, ─Źi onú alternatívu.
Viac sa o tomto fenoméne mo┼żno do─Źíta┼ą napríklad v knihe Martina Lindstroma – Buyology. (vyšla aj v ─Źeštine pod názvom Nákupológie)

Subliminálne nahrávky nemajú takú vá┼żnos┼ą, akú im pripisujú ich autori a nedoká┼żu nahradi┼ą hypnózu.

Súvisí to hlavne s problémom zadávania verbálnych sugescií podprahovými komunika─Źnými kanálmi.
Výskum v oblasti subliminálnych podnetov stále prebieha a nie je vylú─Źené, ┼że sa objaví technika, ktorej sú─Źas┼ąou
budú podprahové komunikáty ako ve─żmi efektívny nástroj na manipuláciu ─żudí.


 

Koment├íre   

 
0 #1 ABBAS 2018-12-06 06:23
tes saja lah
htlm code
undangan pernikahan
undangan pernikahan unik
undangan pernikahan unik


ini cuma pake ling
http://www.undangancinta.com

bb code
undangan pernikahan: http://www.undangancinta.com
undangan pernikahan simple: http://www.undangancinta.com
undangan pernikahan unik: http://www.undangancinta.com
Citova┼ą
 

Prida┼ą koment├ír


Bezpe─Źnostn├Ż k├│d
Obnovi┼ą